Finanční výsledky roku 2020

download-pdf
download-image
download-all

Skupina Stellantis N.V. vznikla fúzí společností Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) a Peugeot S.A. (PSA) dne 16. ledna 2021. Následující informace se týkají finančních výsledků předchozích operací společností FCA a PSA za rok 2020.

 



Skupina FCA dosáhla dle oznámení v roce 2020 i přes dopadu krize COVID-19 dobrých výsledků:

Upravený EBIT 3,7 miliard EUR, marže 4,3 %

Čistý zisk v rovnováze, s čistým upraveným ziskem 1,9 miliard EUR

Pozitivní Free cash-flow z výrobní činnosti ve výši 0,6 miliard EUR

FCA oznámila ve 4. čtvrtletí 2020 rekordní výsledky:

Rekordní výsledky ve 4. čtvrtletí pro skupinu (upravený EBIT 2,3 miliard EUR, marže 8,2 %) a Severní Ameriku (upravený EBIT 2,2 miliard EUR, marže 11,6 %). Ziskové jsou všechny regiony a rovněž značka Maserati.

Příznivý free cash-flow z výrobní činnosti ve výši 3,9 miliard EUR

PSA: V roce 2020 výrazná ziskovost i přes COVID-19, běžná provozní marže 7,1 % u Automobilové divize:

Běžná provozní marže Automobilové divize 7,1 %, tj. 3,4 miliard EUR

Ve 2. pololetí rekordní běžná provozní marže Automobilové divize 9,4 %

Čistý zisk pro skupinu 2,2 miliard EUR

Free cash-flow Automobilové divize 2,7 miliard EUR

Čistá finanční pozice Automobilové divize 13,2 miliard EUR

„Tyto výsledky ukazují, jak pevná je finanční síla skupiny Stellantis, která spojuje dvě silné a zdravé společnosti. Stellantis stojí na startu a plně se soustředí na dosažení všech ohlášených synergií,“ řekl Carlos Tavares, generální ředitel Stellantis.

Představenstvo v souladu s dohodou o sloučení ve znění ze září 2020 schválilo vyplacení 1 miliardy EUR akcionářům. Výplatu ještě musí potvrdit výroční valná hromada, která se má konat 15. dubna 2021.  

Vyhlídky trhu v roce 2021: Severní Amerika +8 %, Jižní Amerika +20 %, Evropa +10 %, Střední východ a  Afrika +3 %, Indie & Asie a Tichomoří +3 % a Čína +5 %.

Operativní cíl 2021: Běžná provozní marže 5,5–7,5 %, pokud nedojde k lockdownu v souvislosti s pandemií COVID-19.

Finanční kalendář:

5. května 2021: Prodeje a obrat v 1. čtvrtletí 2021

 3. srpna 2021: Výsledky za 1. pololetí 2021

28. října 2021: Prodeje a obrat za 3. čtvrtletí 2021

Ziskovost skupiny v roce 2020 i přes krizi COVID-19 / Upravená provozní marže Automobilové divize 7,1 %

 •       Upravená provozní marže[1] Automobilové divize 7,1 % ve výši 3,4 miliardy EUR

•       Upravená provozní marže Automobilové divize v 2. pololetí v rekordní výši 9,4 %

•       Čistý zisk pro skupinu 2,2 miliardy EUR

•       Free cash flow[2] Automobilové divize 2,7 miliard EUR

•       Čistá finanční pozice[3] Automobilové divize 13,2 miliard EUR

Carlos Tavares, generální ředitel Stellantis prohlásil: „Výborné výsledky za rok 2020 opět prokázaly odolnost skupiny PSA, a to jak díky důslednému provádění strategického plánu Push to Pass, tak díky flexibilitě a bojovnému duchu týmů, jejichž cílem je posunout výkonnost navzdory nepříznivým okolnostem. Udržitelné finanční výsledky skupiny PSA představují klíčový příspěvek ke spuštění skupiny Stellantis. Cílem je zajistit čistou, bezpečnou a cenově dostupnou mobilitu a také přidanou hodnotu pro všechny akcionáře a zaměstnance. Chtěl bych také vyjádřit upřímné a vřelé poděkování všem zaměstnancům za jejich vynikající přístup a odhodlání v tomto náročném roce.“

Obrat skupiny dosáhl v roce 2020 celkem 60 734 mil. €, což představuje pokles o 18,7 % oproti roku 2019. Obrat Automobilové divize dosáhl 47 613 mil. €, tj. propad o 19,2 % oproti roku 2019. K tomuto poklesu došlo především v důsledku negativního dopadu objemů a složení zemí (-23,9 %), dopadu směnných kurzů (-1,8 %) a poklesu prodejů partnerům (-0,3 %); příznivě mělo na obrat naopak vliv lepší sortimentní složení nabídky (+4,2 %) a ceny (+0,9 %) a dále jiné vlivy (+1,7 %).

Upravený hospodářský výsledek skupiny z provozní činnosti[4] činil 3 685 mil. €, což představuje pokles o -71,7 %. Upravený hospodářský výsledek Automobilové divize z provozní činnosti se snížil o -33,0 % na 3 377 mil. €. Této úrovně ziskovosti ve výši 7,1 % bylo dosaženo navzdory prudkému poklesu automobilových trhů a díky pozitivnímu sortimentní složení nabídky a úsporám nákladů. Ve 2. pololetí roku 2020 došlo k výraznému oživení, upravená provozní marží Automobilové divize dosáhla rekordní výše 9,4 %, což je o 1,1 proc. bodu více než ve 2. pololetí roku 2019.

Upravená provozní marže skupiny dosáhla 6,1 %, tj.  -2,4 proc. budu oproti roku 2019.

Ostatní provozní výsledky a náklady činily -631 milionu EUR, v porovnání s -1,656 miliony EUR v roce 2019.

Čisté finanční náklady skupiny se snížily na -317 milionů EUR v porovnání s -344 miliony EUR v roce 2019.

Konsolidovaný čistý zisk dosáhl 2,022 milionu EUR, což je pokles o 1,562 milionu EUR ve srovnání s rokem 2019. Čistý zisk pro skupinu činil 2,173 milionu EUR, což je pokles o 1,028 milionu EUR oproti roku 2019.

Upravený hospodářský výsledek z provozní činnosti banky Banque PSA Finance činil 965 milionu €[5], tj. pokles -4,6 %.

 

[1] Upravená provozní marže ve vztahu k příjmu

[2] Free cash flow Automobilové divize: viz definice a sladění v příloze

[3] Čistá finanční pozice Automobilové divize: viz definice a sladění v příloze

[4] Upravený hospodářský výsledek skupiny z provozní činnosti: viz definice a sladění v příloze

[5] 100 % výsledku Banque PSA Finance. V účtech skupiny jsou společné podniky konsolidovány ekvivalenční metodou.

Scroll